Według brandenburskiego ministra infrastruktury Guido Beermanna (CDU), będzie to pierwszy most zbudowany w tej technologii w Europie. Pociągi powinny ponownie kursować od grudnia.

W rzeczywistości most miał zostać ukończony w grudniu 2022 roku i zastąpić czasochłonne zastępcze połączenie autobusowe z Küstrin w Niemczech do Kostrzyna w Polsce. Dokładnie rok temu okazało się, że kolej nie będzie w stanie dotrzymać harmonogramu. Jak poinformowano, stary stalowy most z 1920 roku był zagrożony zawaleniem i musiał zostać rozebrany. Od grudnia 2020 roku pociąg regionalny RB26 z Berlina do Kostrzyna kończy bieg po niemieckiej stronie w Küstrin.

Nowy most nad rzeką graniczną będzie dwutorowy i przystosowany do późniejszego dołączenia do niego sieci trakcyjnej. Całkowity koszt: przynajmniej 50 milionów euro. Most został zaprojektowany dla prędkości 120 km/h, czyli cztery razy szybciej niż na starym moście.

Foto: Patrick Pleul/dpa

źródła obrazu

  • Foto: Patrick Pleul/dpa ++: Foto: Patrick Pleul/dpa ++